[Terkini] “Skrg Saya Dh Takde Mami..” Iuahan Anak Wnita HamiI 7 Bln Ditmbak Undg Sbak.


Berita tentang k.es tmbak melibatkan seorang wanita hamil 7 bulan yang menjadi mngsa telah menyntuh hati ramai pihak.

Mana tidaknya, Allahyrham Farrah Emirah Mazlan, 26 ditemui dalam keadaan terbar1ng di dalam kereta dengan kesan tmbakan di bahagian perut kiri.


Dia yang juga seorang ibu tunggaI selepas berplsah dengan bkas suami pada Februari lalu menjaga 3 orang anak yang berusia 3 hingga 10 tahun.

“Saya tak tahu kenapa orang tu tmbak mami”
Dalam Iaporan dari Harian Metro, anak sulung allahyrham, Mohamad Mustaqim Darwish Mustafa, 10 meIuahkan rasa hlba kehiIangan ibu tersayang kepada pihak media sewaktu ditemui di Tanah Perkuburan Islam Kampung Bechah Kelubi, Chetok.


Sekarang saya dah tlada mami (ibu), saya sangat sdih lagi pun adik masih kecil.

“Saya tak tahu kenapa ‘orang itu’ boleh tmbak mami yang sangat saya sayang, lagipun mami orang baik,” Iuahnya.

Pesan nasi g0reng sebelum ibu keluar.

Tambahnya lagi, dia sangat terkjut dan hanya mampu melihat jnazah ibunya yang ka.ku apabila dibawa pulang selepas keluar pada Jumaat malam.


Dia turut menceritakan yang sempat mengirim nasi g0reng kepada ibu sebelum wanita itu keluar untuk beru.rut.

“Saya hanya tahu mami mninggaI dunia selepas dibawa ke lokasi kejadian petang semalam, saya lihat ibu ka.ku di sebalik tingkap kereta.”


“Kali terakhir kami berjumpa Jumaat malam lalu sebelum mami keluar, malah saya sempat mengirim nasi g0reng untuk dimakan jika dia pulang, namun tldak kesampaian,” katanya.

Jnazah selamat dikeb.umikan

Menjngah ke Facebook ahli keluarga arwh, bapa saudaranya yang menggunakan nama akaun Are Long PM II telah memuat naik beberapa gambar sewaktu upacara pengeb.umian jnazah.

Dalam kapsyen yang disertakan, dia berdoa supaya allahyrham ditempatkan dalam kalangan orang beriman dan mengucapkan ribuan terima kasih kepada semua yang sudi mengirimkan al-Fatihah serta prihatin dengan nasib menlmpa anak buahnya.


Terdahulu, berita meIaporkan yang seorang wanita hamil 7 bulan telah ditemui mninggaI dunia dengan kesan tmbakan di pe.rut di Kampung Teresek, Repek, Pasir Mas.

Susulan daripada itu, pihak poIis telah mena.han seorang lelaki bekerja sebagai butuh berusia 40 tahun bagi membantu si.asatan berhubung kejadian tersebut.

Sumber: Harian Metro (Syaherah Mustafa), Facebook Are Long PM II, kredit foto Lin Adameisha